Sonntag, April 30, 2006

The A3 Process

The A3 Process: "Most problems that arise in organizations are addressed in superficial ways, what some call 'first-order problem-solving.' That is, we work around the problem to accomplish our immediate objective, but do not address the root causes of the problem so as to prevent its recurrence. By not addressing the root cause, we encounter the same problem or same type of problem again and again, and operational performance does not improve.

The A3 Process helps people engage in collaborative, in-depth problem-solving. It drives problem-solvers to address the root causes of problems which surface in day-to-day work routines. The A3 Process can be used for almost any situation, and our research has found that, when used properly (i.e., all of the steps are followed and completed), the chances of success improve dramatically."

Das Ganze könnte für mich eine Alternative zu meinen verhassten Powerpoint Präsentationen sein denen sowieso kein Mensch mehr zusieht. Mit großen Augen sitzen alle da, starren auf die Leinwand, sind geistig im Urlaub, und wenn das Licht wieder angeht hat sich keiner auch nur eine Silbe gemerkt. Stell sich einer mal vor wie Figl Österreichs Unabhängigkeit mit einer Powerpoint verkündet ...

Gefunden habe ich diese A3 Systematik über einen Powerpoint skeptischen Blogkollegen auf digital digressions und einem werten Kommentar ebendort.

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